Entri Terhangat

Thursday, November 5, 2009

Wisel Penamat: Malapetaka Minit Akhir

Hancur luluh hati melihat perlawanan pagi tadi. Aku cukup gembira apabila Ryan Babel merembat padu untuk gol pertama. aku lihat masa tinggal 7 minit untuk ditamatkan dan aku cukup yakin kemenangan menjadi milik Liverpool. Tetapi akibat sikap sambil lewa memakan diri apabila Lyon menyamakan kedudukan pada minit ke-90 oleh Lisandro Lopez.

Aku sebenarnya xtau nak cakap ape dah... kecewa teramat sangat dengan sikap player yang x bersungguh-sungguh nak pertahankan kelebihan. tinggal lagi 7 minit, adalah lebih baik mengawal bola semaksimum mungkin dengan melakukan hantaran - hantaran pendek. Ini tidak, wat hantaran dapat kat player Lyon dan dibalas dengan jaringan minit akhir... Pedih sangat - sangat, mata dah la kuyu nak tengok match.. seri la pulak. Pemain yang memang aku cukup x puas hati adalah Voronin. Memang banyak peluang untuk Voronin mengegarkan jaring Lyon tetapi macam biasa dia menghampakan. Peluang terbaik untuk menjaringkan gol di sia-siakan apabila dia hanya perlu menewaskan penjaga gawang Lyon iaitu Hugo Lloris, tetapi finishingnya cukup menhampakan. Akhirnya Voronin dikeluarkan pada minit ke 68 dan digantikan oleh Babel.

Fernando Torres bermain selama 87 minit dalam perlawanan ini sebelum digantikan oleh David Ngog, tetapi tiada apa yang dapat dilakukan Torres kerana sentiasa dibayangi oleh Jeremy Toulalan dan Cris. Torres memiliki beberapa peluang terbaik tetapi berjaya dihalang dengan baik oleh Lloris dan Toulalan.

Alberto Aquilani berada dalam senarai simpanan tetapi langsung tidak diturunkan oleh Benitez. Aku pun tak tahu kenapa. Tu pun menambah lagi kecewa aku. Harap dapat la Aquilani mengisi tempat Gerrard, tapi mamat tocang plak yang masuk.

Apapun yang pastinya peluang Liverpool ke pusingan kalah mati semakin kabur dengan Fiorentina berjaya membenak Debrecen 5-2. Mahu tak mahu kena Liverpool menewaskan Fiorentina dan Debrecen nanti untuk baki perlawanan tapi dengan syarat tiada bolos, kemenangan dengan jaringan besar dan mengharapkan Lyon dapat menewaskan Fiorentina nanti.

YNWA





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails