Entri Terhangat

Sunday, August 21, 2011

Wisel Penamat: Badi 11 Tahun Berakhir


Ini adalah banner yang digantung penyokong Arsenal di Ashburton Grove. Nampaknya mereka sudah merasakan malapetaka yang kita semua rasai 2 musim yang lepas apabila kehilangan Xabi Alonso dan Javier Mascherano. Malapetaka tersebut akhirnya menjadi kenyataan di Ashburton Grove sendiri dengan kekalahan 2-0 kepada Skuad King Kenny.

Kemenangan 2-0 ke atas The Gooners menghapuskan badi tidak pernah menang di bumi Utara London itu, setelah kali terakhir Liverpool mencatat kemenangan 11 tahun lepas hasil jaringan Titi Camara yang membawa kemenangan 1-0 Liverpool keatas Arsenal.

11 tahun cukup lama sebenar. 11 tahun, Titi Camara watpe sekarang? hah..dia tak jadi pengurus mahupun jurulatih. Tetapi sekarang Titi Camara merupakan Menteri Kabinet di negara kelahirannya sekarang. 11 tahun cukup banyak mengubah Titi Camara.

Berbalik kepada perlawanan ini, rekrut baru King Kenny cukup bagus memainkan peranan masing-masing, cuma Henderson agak gugup dan banyak kali dribblenya tidak menjadi, walaubagaimanapun masih awal untuk menilai keberkesanan Henderson.

Andy Carroll seperti biasa dikawal rapi pertahanan Arsenal dan berjaya melakukan satu tandukan yang memaksa penjaga gol Arsenal menepis keluar. Charlie Adam cukup selesa dengan peranannnya di bahagian tengah.

Aksi Martin Kelly mendapat perhatian Capello yang turut berada di Ashburton Grove. Jose Enrique cukup dominan dibahagian kiri dan banyak naik keatas dan melakukan hantaran untuk Carroll.

Kemenangan telah dihasilkan dan diharap keputusan mendatang lebih baik dan rentak kemenangan dapat diteruskan.

walk on.ynwa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails