Entri Terhangat

Sunday, October 16, 2011

Wisel Penamat: Tanpa Ramli Sape lah Setan Merah

Setiap game semua sama saja. Tak ade yang kecil ataupun besar. Kalau menang dapat tambahan 3 mata - King Kenny

Pak Gesen telah membuat kesilapan besar kerana tidak menyenaraikan Ramli dalam skuadnya ke Anfield. Kesilapan itu hampir saja memakan diri Pak Gesen tetapi Mister Potata perisa Mexican berjaya menyelamat Pak Gesen dari menerima kekalahan pertama.

Perlawanan seimbang pada babak pertama dan bertukar rancak pada babak kedua. Kapitan Fantastik seperti biasa tidak menghampakan dengan sepakan percuma warisan turun-temurunnya walaupun dulu Raul Meireles datang membantu tetapi Luis Suarez mengambil alih tugas tersebut kali ini dengan tarian yang mengujakan De Gea.

Sayap kiri Liverpool cukup bertenaga dengan pertukaran hantaran antara Enrique dan Downing membuatkan Smalling tak cukup tenaga di sebelah kanan Kuyt dan Suarez bertukar-tukar posisi menghambat Evra 'N' sehingga diakhir perlawanan dia mendakwa Suarez menghinanya dengan panggilan 'N'. Apa-apa je la si Evra nie.

Lucas tidak dapat bermain penuh kerana menerima kad kuning dan digantikan dengan Henderson. Hendo beraksi cukup baik dan mempunyai 2 peluang keemasan tetapi half volleynya ditepis keluar De Gea yang menyangkakan Donut melayang ke arahnya dan bagi mengelak kontroversi sekali lagi dia menepis keluar bola yang disangkanya donut itu. Satu free header yang hendo miliki pula sekadar melepasi paling walaupun ketika tu Evans sudah tertewas.

Perlawanan seterusnya menentang Norwich di Anfield. Sudah 7 tahun rasa Liverpool tidak bertemu Norwich dan diharapkan Liverpool dapat mengalahkan Norwich sebagai salam selamat datang untuk Norwich kembali ke BPL.

walk on.ynwa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger