Entri Terhangat

Friday, November 27, 2009

Sebelum Wisel: Misi Sembuh Luka


Liverpool akan berkunjung ke gelanggang jiran tetangga, Everton dengan harapan mencari kemenangan bagi menutup luka tersingkir dari saigan Liga Juara-juara. Petemuan yang dilihat sebagai petembungan setempat yang kurang menarik kerana Liverpool dan Everton masing-masing bergelut mencari rentak dalam saingan Liga Domestik.

Rafa Benitez kembali lega kerana jawatannya sebagai Pengurus Liverpool masih selamat setelah Pengarah Eksekutif Liverpool, Christian Purslow memberikan jaminan yang dia tidak akan dipecat dari jawatannya.

Fernando Torres juga menyatakan sokongannya kepada rakan senegaranya itu, dengan mengatakan Rafa Benitez orang yang layak untuk memangkin kejayaan untuk Liverpool buat masa ini. El Nino tidak dapat melihat individu lain yang sesuai untuk jawatan ini selain Benitez.

Perlawanan menentang Everton ini, Fernando Torres kemungkinan akan beraksi, tetapi bergantung kepada ujian kecederaan dan kecergasan yang akan diadakan beberapa jam sebelum perlawanan intu nanti.

Alberto Aquilani juga bersedia untuk diturunkan bagi kesebelasan utama, bagi bergandingan dengan Javier Mascherano ataupun Benitez lebih gemar meletakkan Aquilani di barisan simpanan terlebih dahulu dan memberikan Lucas peluang bermain.

Sebahagian besar pemain yang cedera sudah pulih sepenuhnnya, seperti, Dossena, Riera, Benayoun,Kelly, Aurelio dan Johnson. Semestinya tiada masalah untuk Benitez menurunkan kesebelasan terkuatnya musim ini.

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger