Entri Terhangat

Wednesday, November 4, 2009

Vladimir Koman hampiri Anfield

Liverpool semakin hampir untuk melengkapkan perpindahan GBP4 juta untuk pemain tengah Sampdoria Vladimir Koman yang kini dalam pinjaman ke kelab AS Bari. Seandainya perpindahan ini menjadi realiti, Koman akan menyertai rakan sepasukannya didalam skuad U21 Hungary iaitu Peter Gulacsi dan Kristian Nemeth yang kini dalam skuad muda Liverpool. Koman merupakan Kapten U21 Hungary manakala Nemeth Striker utama dan Gulacsi sebagai penjaga gawang utama. Permata Hungary yang berjaya digilap Liverpool.

Disini aku sertakan serba sedikit mengenai Vladimir Koman

Karier Awal
Koman lahir di Uzhgorod, Ukraine. Dia bermain untuk perlawanan pertamanya bagi Haladas FC dal NB league Liga Domestik di Ukraine pada usia 15 Tahun.

Karier Professional
Koman membuat debut Serie A pada 7 April 2007 bagi perlawanan ditempat sendiri menentang Torino sebagai kesebelasan Utama Sampdoria, dan dia telah melakukan assist bagi satu-satunya gol pada perlawanan itu, yang mana gol tersebut dijaringkan oleh Emiliano Bonazzoli. Dia juga telah membawa Sampdoria memenagi gelaran Campionato Primavera bagi musim 2007-2008. Pada awal musim 2008-2009 dia dipinjamkan ke Avellino. Kini dia bermain secara pinjaman untuk AS Bari bagi musim 2009-2010.

Karier Antarabangsa
Koman memilih Hungary untuk diwakili dan bukannya Ukraine, Koman telah menjadi Kapten Skuad U21 Hungary bagi FIFA U20 World Cup dan membawa Hungary memduduki tempat ke-3. Koman menjaringkan 5 gol daripada 6 perlawanan menjadikannya penjaring kedua terbanyak bagi kejohanan tersebut.

Anugerah

Sampdoria
Campionato Primavera 2007-2008

Hungary

UEFA U-17
Pusingan Akhir Kejohanan: 2006

UEFA U-19
Semi Finalist: 2008

FIFA U20 World Cup
Ketiga:2009

Peribadi
Pemenang Silver Shoes
FIFA U20 World Cup

Harap-harap Koman akan menyinar di Anfield
YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger