Entri Terhangat

Monday, November 23, 2009

Wisel Penamat: Benayoun Penyelamat The Reds


Sememangnya Liverpool belum lagi mendapat keyakinan untuk memulakan semula saingan musim ini. Keputusan seri dengan Manchester City sabtu lalu jelas menunjukkan kepincangan Skuad kendalian Benitez.

Glen Johnson yang tidak dapat diturunkan pada saat-saat akhir merencatkan sedikit percaturan Benitez disebelah kanan. Walaubagaimanapun, Benayoun, Riera dan Aurelio berada dalam senarai pemain simpanan.

Liverpool mendahului hasil gol jaring Martin Skrtel pada minit ke-50, gol pertama Martin Skrtel untuk Liverpool selepas 3 musim di Anfield. 19 minit kemudian Adebayor menjaringkan gol penyamaan melalui tandukan yang mana tiada seorang pun pemain KITA mengawal pergerakannya.

Stephen Ireland menambah derita KITA melalui gerakan lincah Shaun Wright Phillip pada minit ke-76. Walaunbagaimanapun Yossi Benayoun menjaringkan gol penyamaan selang seminit kemudian.

Perlawanan ini sememangnya amat perit untuk Benitez kerana terpaksa menerima dua lagi kecederaan dengan Daniel Agger mengalami kecederaan di kepala dan Ryan Babel mengalami kecederaan buku lali.

Awal pagi Rabu Liverpool akan bertandang ke Hungary untuk berjuang hidup mati dalam saingan Champions League, dan yang pasti Ryan Babel tidak akan tersenarai kerana kecederaan tersebut. Semoga Berjaya The Reds!!!!

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger