Entri Terhangat

Monday, November 23, 2009

Sebelum Wisel: Tanpa Torres di Ferenc Puskas

Fernando Torres dan Ryan Babel tiada dalam senarai Skuad KITA untuk menentang Debrecen pagi nanti. Sememangnya khidmat Torres tidak dapat digunakan Benitez kerana masih menjalani rawatan pemulihan.

Kecederaan Buku lali Ryan Babel yang diperolehi hasil perlawanan menentang City, sedikit sebanyak mengurangkan pilihan Benitez dibahagian sayap kiri, Albert Riera masih belum cergas sepenuhnya dan Benayoun masih bermain berhati-hati bagi mengelakkan kecederaannya berulang.

Perlawanan menentang Debrecen ini dilihat sebagai penentu Skuad KITA melangkah ke peringkat 16 pasukan terbaik Eropah. Sambil mengharapkan Ihsan dari Lyon untuk menumpaskan Fiorentina. Benitez juga berharap keajaiban akan membantunya kali ini.

Benitez sememangnya mahu menurunkan kesebelasan terkuatnya dengan harapan Glen Johnson akan cergas sepenuhnnya sebelum wisel permulaan. Dengan sekembalinya Benayoun Riera dan Aurelio dari kecederaan sedikit sebanyak akan mengimbangi kekuatan pasukan KITA kali ini.

Sekiranya keputusan seri dari perlawanan ini, maka berakhirlah perjuangan KITA dalam saigan Liga Juara-juara, dan mungkin kita harus fokus pula kepada Europa Cup pula. Sekiranya ia berlaku sememangnya musim ini merupa musim malang bagi KITA sepanjang Sejarah Hebat KITA sejak 1892.

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger