Entri Terhangat

Tuesday, December 15, 2009

Sebelum Wisel: Bermainlah dengan Semangat Shankly

Awal pagi Khamis nanti, semasa perlawanan menentang Wigan Athletic ,The Kop akan berkumpul beramai-ramai di Anfield untuk memperingati 50 tahun perlawanan pertama kendalian Bil Shankly. Bil Shankly mengemudi The Reds pada tarikh 19 Disember 1959 ketika perlawanan liga menentang Cardiff.

Perlawanan di Anfield ini diharap akan berakhir dengan kemenangan, sememangnya kemenangan akan membuatkan majlis memperingati Bil Shankly untuk tahun ke-50 lebih bermakna.

Harapan The Kop mahukan Rafa Benitez meletakkan perlawanan ini sebagai keutamaan untuk dimenangi kerana ianya mempunyai nilai sentimental yang terlalu tinggi dan sememangnya perlawanan ini akan menjadi perlawanan yang cukup emosi bagi The Kop yang pernah merasai dan melalui zaman gemilang Shankly.

Perlawanan ini dijangka akan dihadiri oleh lagenda-lagenda The Kop yang pernah berkhidmat untuk Shankly seperti Kevin Keegan, Phil Thompson, Ian Callaghan dan ramai lagi. Sememangnya mereka juga mahu memperingati Bil Shankly dengan berkongsi kegembiraan dengan The Kop meraikan kemenangan menentang Wigan nanti.

Sekiranya kalah lagi, Rafa Benitez pasti menerima kritikan pedas dari mereka dan juga The Kop. Jangan dihancurkan Majlis Shankly ini dengan kekalahan. Apapun sama-samalah kita berjaga pagi nanti menyaksikan perlawanan ini.

YNWA


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger