Entri Terhangat

Saturday, December 5, 2009

Sebelum Wisel: Penampilan ke-500 Stevie G tanpa kelibat Torres

Malam ini, Kapten Fantastik, Stevie G akan turun selaku Scouser Sejati dengan melakukan penampilan ke -500 bersama The Reds, menentang Blackburn Rovers, pasukan sama yang mana 11 tahun dahulu Gerrard memperolehi penampilan pertama ketika zaman remajanya.

Gerrard turun sebagai pemain gantian 11 tahun dahulu, dan kini Gerrard turun sebagai seorang Kapten Fantastik yang sedang memacu sebuah pasukan yang amat dahagakan kejuaraan Liga yang kali terakhir dikecapi 20 tahun yang lalu.

Stevie G hanya berusia 18 tahun ketika itu, begitu teruja untuk bermain menentang bintang-bintang Blackburn ketika itu, seperti Chris Sutton dan Tim Sherwood. Kini Gerrard sudah menjadi satu mercu tanda baru bagi KITA dengan kejayaannya meraih penampilannya ke-500 bersama Liverpool, hanya sebuah kelab, bukan dua atau tiga.

Walaubagaimanapun, Stevie G kurang bergembira dengan pencapaian peribadinya memandangkan The Reds kini semakin mustahil untuk mengejar Chelsea yang semakin selesa di singgahsana liga. Sehingga kini Gerrard masih menidakkan yang dia kini seorang Lagenda di Anfield, kerana dia masih gagal membawa pulang kejuaraan Liga di Anfield berbanding dengan Lagenda-lagenda Kop yang lain.

Kunjungan ke Ewood Park juga, menyaksikan sekali lagi Fernando Torres tidak dapat bersama-sama KITA untuk membenam keegoan Blackburn yang membenam Chelsea tempoh hari dalam saingan Piala Carling.

Fernando Torres telah menjalani latihan sepanjang minggu ini, tetapi tidak melengkapkan keseluruhan rutin latihan kerana masih belum cergas sepenuhnya dan Rafa Benitez tidak mahu mengambil sebarang risiko menentang Blackburn yang cukup terkenal dengan aksi keras mereka.

Walau siapa pun pemain yang akan mengisi kekosongan yang ditinggalkan Torres untuk perlawanan ini, diharapkan Benitez tetap akan menurunkan barisan terkuat bagi membenam ego Blackburn sekaligus melebarkan rekod kemenangan kita dalam saingan liga.

YNWA


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger