Entri Terhangat

Sunday, December 6, 2009

Wisel Penamat: Terikat di Ewood Park

Liverpool akhirnya diikat tanpa jaringan oleh Blackburn di Ewood Park. Perlawanan yang diianggap dimainkan oleh Blackburn dengan begitu kotor oleh Glen Johnson. Glen jelas tidak menyenangi cara permainan Blackburn yang disifatkannya begitu menjengkelkan.

Apa yang pasti separuh masa pertama memperlihatkan betapa kurangnya nafsu pemain Liverpool untuk menyerang kubu Rovers, sebaliknya Rovers begitu ghairah menyerang. Sememangnya Rovers bermain begitu bersemangat kerana baru sahaja menyingkirkan Chelsea dalam saingan Piala Carling.

Benitez meletakkan Riera dan Benayoun pada kesebelasan utama, manakala Kuyt dinaikkan pangkat mengetuai serangan. Tetapi KITA lebih banyak bertahan pada babak pertama sedangkan barisan yang diturunkan Benitez cukup bagus untuk menyerang dan bukan untuk bertahan.

Pada babak kedua baru memperlihatkan nafsu menyerang sebenar dengan kemasukan Ngog dan El-Zhar sedikit sebanyak menunjukkan perubahan permainan kepada lebih menyerang. Beberapa peluang sepatutnya disudahi dengan jaringan gol, tetapi gagal dimanfaatkan sepenuhnya.

Dengan keputusan seri ini, kedudukan KITA turun ke tangga ke-7 dipintas Manchester City dan Aston Villa, masing-masing mencipta kemenangan. Dengan 12 mata ketinggalan kepada Chelsea dan 3 mata untuk kembali ke landasan sebenar untuk empat teratas.

Apa yang pasti perebutan tempat ke-4 liga sememangnya sengit dengan Aston Villa, Spurs dan City tidak sesekali akan memberi peluang mudah untuk KITA. Dengan itu, bagi menghadapi bulan Disember yang cukup padat perlawanannya, Kesilapan harus dikurangkan, dan tidak boleh terlepas sebarang mata bagi menjamin tempat yang lebih baik apabila menhadapi tahun baru nanti.

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger