Entri Terhangat

Monday, December 28, 2009

Sebelum Wisel: Teruskan Rentak Kemenangan

Liverpool akan berkunjung ke Villa Park, dengan misi meneruskan rentak kemenangan disamping misi sampingan, membalas dendam kekalahan 3-1 pada perlawanan di Anfield 24 Ogos yang lalu.

Hadir dengan semangat keyakinan yang tinggi, barisan pemain semestinya memahami akan pentingnya perlawanan ini. Menentang Aston Villa merupakan perlawanan pertama bagi pusingan kedua saingan liga. Selepas menentang Villa, Liverpool akan menanti kunjungan Spurs pula.

Pengurus Martin O'neill telah mengingatkan anak buahnya akan kebangkitan yang akan Liverpool tampilkan untuk saingan pusingan kedua liga. Untuk berdepan Liverpool di Villa Park. O'neill akan kehilangan pemain sayap lincahnya iaitu Ashley Young yang digantung perlawanan. Mungkin ia satu perkhabaran baik untuk pemain pertahanan Liverpool. Tetapi perlu diingat bahawa Villa masih ada Petrov dan Milner untuk menampung kekosongan yang di tinggalkan Young.

Dipihak Liverpool pula, Benitez masih belum membuat keputusan untuk menyenaraikan Aquilani dalam perlawanan ini kerana Aquilani mengalami kecederaan ringan dilututnya. Bagaimanapun Benitez siap sedia untuk memanggil kembali Dirk Kuyt untuk permulaan awal menentang Villa.

Rafa Benitez berkata, keseluruhan pasukan bertambah baik apabila kemenangan keatas Wolves dicapai. Bagaimanapun rentak kemenangan harus diteruskan untuk mencapai sasaran empat teratas dan kemenangan ke atas Aston Villa sebagai titik permulaan.

Diingatkan juga bahawa statistik untuk lima perlawanan terakhir liga musim ini memperlihatkan Aston Villa cuma tewas sekali dan mencatat empat kemenangan. Manakala Liverpool mencatat dua kemenangan, dua kekalahan dan 1 keputusan seri.

Pemain mengetahui perlawanan harus dimenangi, semestinya perasan gusar mahupun kurang keyakinan harus dibuang jauh. Teruskan rentak kemenangan. Kami penyokong sentiasa berada bersama. Jatuh bangun The Reds, kami jua terasa. Bangkit segera, Ganyang Villa!

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger