Entri Terhangat

Friday, December 11, 2009

YNWA: Gerrard terkenang Owen

Gambar kenangan Gerrard bersama Owen

Gerrard meraikan jaringan Michael Owen

Steven Gerrard mengakui musim ini merupakan musim paling suram dalam kerjayanya sebagai seorang pemain bola sepak. Steven Gerrard mempunyai kehidupan yang begitu sempurna di luar padang, mempunyai isteri yang memahami kerjayanya, anak-anak yang comel dan manja dengannya dan keluarga yang mengambil berat tentangnya.

Tetapi didalam padang, politiknya nyata berbeza. Diawal permulaan musim Gerrard kehilangan dua sahabat seperjuangan yang sememangnya memberinya sedikit sebanyak nilai sentimental yang tinggi buatnya.

Pertama, Gerrard kehilangan rakan seposisinya, Xabi Alonso yang makan hati dengan tindakan Benitez yang menjadikannya kambing hitam untuk mendapatkan Gareth Barry. Barry tak dapat, Alonso melangkah pergi meninggalkan Gerrard terkapai-kapai tanpa pembantu yang memahami setiap gerakannya diatas padang. Namun pemergian Alonso mampu diisi oleh Aquilani sedikit masa lagi. Sekurang-kurangnnya mengurangkan rasa rindu Gerrard terhadap Alonso.

Namun, apa yang pasti akan berbekas dan meninggalkan parut yang mendalam kepada Gerrard adalah pemergian rakan dari zaman kanak-kanak di Akademi Bola Sepak Liverpool iaitu Michael Owen ke pasukan Merah yang satu lagi. ManSHITer United.

Gerrard dan Carragher telah mengemukakan keinginan mereka untuk membawa pulang Owen kepangkuan The Reds kepada Benitez pada musim panas lalu, namun Benitez masih menyimpan dendam terhadap Owen yang meninggalkan Liverpool pada tahun 2005 tanpa keizinannya dan tanpa memberikan sedikit pulangan dari segi kewangan sebaliknya pergi ke Real Madrid untuk menghancurkan kariernya semata-mata disana.

Benitez tetap berkeras dengan menyatakan tiada tempat untuk Owen, walaupun Owen sedia kembali meskipun gajinya dipotong. Benitez menyatakan dia sudah mempunyai Torres dan Gerrard untuk barisan hadapannya.

Gerrard sememangnya terkilan dengan Benitez, rasa terkilannya itu ditambah lagi dengan tindakan Owen menyertai seteru utama Liverpool. Gerrard berkata, Owen tidak sepatutnya disitu, dia kelihatan pelik apabila memakai jersi merah hitam itu. Mereka tidak sesuai untuk Owen.

Walau apa pun, melihat keadaan semasa ketika ini, Owen semakin tajam di Old Toilet dan kembali menjaringkan gol-gol yang cantik untuk ManSHITer. Benitez pasti menyesal dengan tindakannya tidak membawa pulang Owen. Manakala Gerrard pasti akan terus memendam rasa tindakan khianat rakan baiknya itu.

YNWA






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger