Entri Terhangat

Wednesday, April 21, 2010

YNWA: Gerrard Mahukan Kualiti bukannya Kuantiti

Kapitan Stevie G mengesa Kelab mendapatkan sekurang-kurangnya empat (4) pemain berkualiti bagi menjadi pesaing kejuaraan liga musim depan. Gesaan Stevie G ini adalah gesaan yang sama diluahkan oleh Fernando Torres sebelum perlawanan timbal balik menentang Benfica di Anfield tempoh hari.

Mungkin dengan adaanya pemilik baru, kemungkinan permintaan Stevie G akan dipenuhi. Itu pun sekiranya pemilik baru mempunyai wawasan untuk memajukan kelab dan bukannya menjahanamkan kelab.

Melihat kepada empat (4) pemain yang berkualiti yang diminta oleh Stevie G dan El-Nino, sudah pasti mereka mahukan semua posisi utama/penting diisi oleh pemain yang berkualiti. Liverpool mempunyai Torres dibahagian serangan, tapi tidak cukup untuk bertindak sendirian. Gerrard mungkin ada Mascherano untuk membantu disamping Aquilani tetapi, Aquilani masih bergelut mencari semula prestasinya.

Carragher mungkin semakin dimamah usia untuk mengetuai barisan pertahanan, mungkin tiba masanya mencari pengganti ideal bagi Carragher. Selain itu, barisan pemain simpanan juga harus diperkuatkan sekurang-kurangnya jurang antara pemain simpanan dan utama tidak banyak bezanya bagi mengelakkan berlaku masalah kekurangan pilihan sekiranya pemain utama mengalami kecederaan.

Disini, aku senarai pendekkan pemain berkualiti yang boleh dikira padan dengan bajet Liverpool ketika ini dan harus dimiliki pada pasaran musim panas nanti:

1. James Milner - midfielder, left winger
2. Steven Pieenar - midfielder,right winger
3. Hugo Rodallega - Striker
4. Gary Cahill - Full Bek
5. Aleksandr Kolarov - Left Bek
6. Christian Poulsen - Midfielder
7. Ashley Young - Midfielder, Left Winger
8. Juan Vargas - Bek, Right/Left
9. Mirko Vucinic - Striker
10. Lee Chun Song - Midfielder

Milner,Cahill, Kolarov dan Vucinic, mereka amat berbaloi jika berjaya Liverpool miliki, masih muda dan menjadi prospek terbaik untuk masa hadapan. Sampai ke tidak mamat berempat nie? tunggu je la transfer window nanti.

walk on. ynwa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger