Entri Terhangat

Saturday, February 26, 2011

Sebelum Wisel: Meneruskan Rekod Tanpa Kalah


Liverpool akan bertandang ke Upton Park, gelanggang keramat West Ham, mungkin hanya tinggal kenangan untuk -2 musim lagi memandangkan mereka sudah memiliki stadium baru iaitu stadium olimpik 2012 yang berkapasiti sekita 80,000 tempat duduk.

Lupakan pasal Upton Park yang akan dikenang samapai bila-bila itu. Liverpool akan turun untuk meneruskan rekod tanpa kalah sebanyak 8 perlawanan sejak kali terakhir menerima kekalahan pada perlawanan menentang Blackpool yang mana Liverpool tewas 2-1 di Bloomfield road.

Untuk rekod, perlawanan musim lepas di Upton Park ini, Liverpool berjaya menundukkan West Ham dengan jaringan 3-2. Manakala pada perlawan awal musim lalu menyaksikan Liverpool menang selesa dengan jaringan 3-0.

Untuk perlawanan ini, berkemungkinan Liverpool akan menyenaraikan semula Steven Gerrard dalam senarai penuh skuad dan Andy Carroll juga dipercayai akan berada dalam senari pemain tersebut. Namun kelibat Daniel Agger masih lagi diragui.

Dalam pada itu Dirk Kuyt, percaya yang dia dan Suarez mempunyai pakej yang lengkap untuk menjadi penggempur Liverpool ketika ini memandangkan mereka mempunyai kebolehan untuk berkomunikasi sesama mereka dalam bahasa Dutch.

Apapun, perlawanan ini harus dimenangi, tidak boleh berlaku keciciran mata, memandangkan perebutan tempat ke-4 masih lagi terbuka, dan tiada yang mustahil untuk menggapainya.

walk on.ynwa

2 comments:

  1. Rekod tanpa kalah memang bagus..tapi aku tak nak seri lagi..please lah menang!! YNWA..mesti boleh..Kuyt-Suarez?? hmmmm..doubtful..hehehe

    ReplyDelete
  2. tak menang, seri pon bukan kalah lagi ada lah...tapi ramai sgt injured...bad time to injured lah geng adoi! next week jumpa setan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger