Entri Terhangat

Friday, March 11, 2011

Wisel Penamat: Kecundang di Portugal


Liverpool kecundang di arena Braga. Hasil kesilapan mudah Kyrgiakos menjatuhkan pemain Braga dalam kotak penalti. King Kenny melakukan beberapa pertukaran dengan Carragher bermain di bek kanan dan Kyrgiakos bermain dibek tengah.

Dibahagian Midfield Poulsen masuk menggantikan tempat Gerrard. Macam langit dan bumi bezanya apabila Poulsen memainkan peranan Kapten Fantastik. Joe Cole masuk mengisi posisi yang ditinggalkan Suarez tetapi Cole lebih bermain disetiap sudut padang. Jay Spearing turut diturnkan bagi menambah padat dibahagian tengah.

Tetapi babak pertama tidak banyak gerakan merbahaya dilakukan. Banyak hantaran yang sia-sia dilakukan. Kuyt juga tidak mendapat lorongan yang boleh diterjemahkan dalam bentuk gol.

Pada babak kedua, apabila Andy Carroll masuk menggantikan Poulsen, nampak perubahan dikawasan serangan. Banyak gerakan kekubu Braga dilakukan. Tetapi Braga cukup bagus melakukan perangkap offside. Bayangankan 9 offside diterima Liverpool dengan 7 offside untukKuyt dan 2 untuk Carroll.

Walaubagaimanapun, Liverpool masih mempunyai peluang untuk menidakkan kelebihan yang diperolehi Braga, apabila membuat perhitungan kedua di Anfield minggu depan. Seboleh tidak kemenangan harus dihasilkan tanpa Braga berjaya menembusi gawang di Anfield nanti.

walk on.ynwa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger