Entri Terhangat

Saturday, April 16, 2011

Berita Ringkas: Rangkuman

1. King Kenny bersedia menjadi pemain sayap sebagai keutamaannya apabila jendela perpindahan dibuka. Nama-nama seperti Matt Jarvis(Wolves), Ashley Young(Aston Villa) disenarai pendekkan oleh Comolli memandangkan khidmat yang mereka berikan ketika mewakili England.

2. Liverpool dikatakan sedia membida Keisuke Honda dengan nilai 12 Juta Pound. Walaubagaimanapun, Juventus dan Marseille turut memantau perkembangan Keisuke Honda.

3. John W Henry, menyedari dia mewarisi kelab yang lemah apabila mengambil alih kepimpinan dari Hicks & Gillett. Pemain kurang berwibawa, tetapi memiliki gaji mingguan yang tidak munasabah.

4. Everton sedia untuk memotong jalan bagi mendapatkan target berpotensi Liverpool iaitu pemain sayap Sevilla, Diego Perotti. Diego yang cukup cemerlang di Sevilla musim ini bergandingan baik bersama Jesus Navas dengan bertukar-tukar posisi dibahagian sayap.

5. Daniel Agger terpaksa melupakan terus aksi bagi musim ini kerana kecederaan yang dialaminya ketika perlawanan menentang West Bromwich.

6. LeBron James, Superstar Basketball Amerika, telah memiliki sebahagian kecil saham Liverpool. Ianya dilihat langkah yang cukup baik untuk pemasaran Liverpool di Amerika.

7. Liverpool bersedia mengeluarkan 22 Juta Pound untuk merekrut bekas rakan sepasukan Luis Suarez iaitu Jan Vertonghen dan Christian Eriksen.

8. Liverpool dengan rasminya telah mengumumkan Jelajah Asia 2011 dengan memilih tiga negara untuk disinggahi iaitu, Malaysia, China dan Korea Selatan.

9. Kapitan Gerrard, menjadi pemain kedua selepas Daniel Agger yang tidak dapat bermain untuk baki musim ini. Namun Kapitan Gerrard memberi jaminan yang dia akan turun bersama Liverpool untuk Jelajah Asia nanti.

10. Robbie Fowler kembali menyertai Liverpool dengan menyertai latihan Liverpool memandangkan Liga Australia kini telah melabuhkan tirainya musim ini.

11. Liverpool sedia mendapatkan Ibrahim Afellay dari Barcelona dengan tanda harga sebanyak 6 Juta Pound. Sekiranya ianya menjadi realiti, ini merupakan satu urusan perpindahan yang menguntungkan Liverpool.

12. Andy Carroll menjaringkan 2 gol menentang Manchester City dan John Flanagan, berusia 18 tahun melakukan debutnya pada perlawanan tersebut.

13. Pengurus Porto, Andre Villa-Boas, dikaitkan dengan jawatan Pengurus Liverpool untuk musim depan, walubagaimanapun tiada kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Pihak Pengurusan Liverpool.

14. Liverpool bersedia mengorbankan Joe Cole sebagai galang ganti untuk mendapatkan khidmat Ashley Young dari Aston Villa yang mana sebelum ini Aston Villa mahukan 20 Juta Pound untuk Young.

15. Kenny Dalglish, bersedia membawa pulang Michael Owen ke pangkuan Liverpool memandangkan kontraknya bersama Scumbag akan tamat musim ini.

16. 15 April, Selamat Ulangtahun Hillsborough Disaster. Never Ever Forgotten.. Justice for 96. YNWA

17. 16, April, Selamat Ulangtahun Kelahiran Rafa Benitez. Terima Kasih. Jasamu dikenang.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger