Entri Terhangat

Tuesday, November 10, 2009

YNWA: Kecederaan merunsingkan Rafa Benitez

Tamparan hebat untuk Benitez apabila menerima senarai kecederaan yang terbaru, selepas perlawanan penuh kontroversi menentang Birmingham City di Anfield kelmarin. Dengan senarai sediada pemain masih cedera belum pulih sepenuhnya, ditambah dengan kecederaan dalam perlawanan tersebut sememangnya bertambah serabut kepala Benitez memikirkannya.

Albert Riera kembali dalam senarai kecederaan dan diiringi kecederaan Hamstring Benayoun sememangnya merencatkan perancangan Benitez bagi berhadapan cabaran Manchester City pada 21 Nov ini di Anfield.

Manakala pada 24 Nov. Pasukan KITA akan bertandang ke Debrecen dengan misi menghidupkan kembali peluang ke pusingan 16 kelab terbaik Eropah, sememangnya Benitez memerlukan kesemua pemainnya cergas sepenuhnya bagi menghadapi Debrecen nanti.

Penutup bulan November, iaitu pada 29 Nov, Pasukan KITA akan bertandang ke gelanggang jiran untuk perlawanan setempat dengan Everton. Sememangnya bulan November cukup sarat dengan perlawanan-perlawanan yang penting.

Sanggup atau tidak untuk menghadapinya, Benitez tetap harus harungi situasi ini, ataupun musim ini Liverpool hanya menjadi pasukan ala kadar sahaja dalam setiap saingan.

YNWA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger